مرکز افکارسنجی سرمایه بررسی کرد؛

نمره شرکت‌کنندگان آزمون‌های فصل پاییز بازار سرمایه به کیفیت برگزاری

مرکز افکارسنجی سرمایه از 626 شرکت‌کننده آزمون‌های گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه در فصل پاییز ۱۴۰۲، نظرسنجی انجام داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس، در این نظرسنجی ٦٤.٩ درصد شرکت‌کننده مرد و 35.١ درصد شرکت‌کننده زن، با ٣٠.٤ درصد تحصیلات در مقطع کارشناسی، ٦٢.٥ درصد کارشناسی ارشد و ٧.٢ درصد تحصیلات در مقطع دکتری مورد پرسش قرار گرفتند.

٢٦.٥ درصد از شرکت‌کنندگان محصل یا فارغ‌التحصیل رشته مدیریت مالی بودند. رشته حسابداری نیز با ١٢.٩، اقتصاد با ١٠.٤ و مهندسی مالی با ٨.٦ درصد در رتبه‌های دوم تا چهارم بیشترین رشته‌های متقاضی برای دریافت گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه جای گرفتند.

انگیزه شرکت‌کنندگان در آزمون چه بود؟
٤٢.٨ درصد از پاسخگویان ارتقا شغلی را مهمترین دلیل برای شرکت در آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه عنوان کردند. پیدا کردن یک شغل مناسب و گرفتن مدرک نیز به ترتیب با ٢٤.٢ و ٢١.٢ درصد در اولویت‌های بعدی شرکت‌کنندگان در آزمون‌ها بود.


نحوه اطلاع‌رسانی برگزاری آزمون
٧٥.٤ درصد از پاسخگویان، نحوه اطلاع‌رسانی جزئیات و زمان برگزاری آزمون‌ را "بسیار خوب" و "خوب" توصیف کرده‌اند.

ارزیابی میزان مطابقت سوالات با سرفصل‌ها
٤٢.٧ درصد از پاسخگویان مطابقت سوالات آزمون‌های گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه با سرفصل‌ها را "زیاد" و "خیلی زیاد" دانسته و ٣٠ درصد نیز میزان تطابق را "تا حدودی" ارزیابی کردند.

تناسب زمان برگزاری آزمون با تعداد و کیفیت سوالات
٦٣.٢ درصد از پاسخگویان نیز تناسب میان مدت زمان برگزاری آزمون با تعداد و کیفیت سوالات را به میزان "زیاد" و "خیلی زیاد" بیان کرده و ٢١.٦ درصد این تناسب را "تا حدی" اعلام کردند.

رضایت حداکثری شرکت‌کنندگان از سامانه اجرای آزمون
سامانه اجرای آزمون نیز با کسب ٧٦.٣ درصد از رضایت شرکت‌کنندگان در حد "خوب" و "خیلی خوب" مورد رضایت حداکثری داوطلبان شرکت در آزمون گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه قرار گرفت.


نحوه برخورد برگزارکنندگان آزمون
٨٤.٥ درصد از پاسخگویان، نحوه برخورد برگزارکنندگان آزمون را "بسیار مناسب" و "مناسب" ارزیابی کردند.




ابراز رضایت بیش از ٩٠ درصد شرکت‌کنندگان از تاریخ برگزاری آزمون‌ها
٩٠.٣ درصد از شرکت‌کنندگان تاریخ برگزاری آزمون را مناسب ارزیابی کرده‌اند.


 

تاریخ انتشار : 1402/12/28
کد : 10227
تعداد بازدید: 184