سامانه تلفن گویا

معرفی اجمالی تلفن گویای بورس

سامانه تلفن گویای بورس با هدف افزایش سرعت و سهولت در دسترسی به آخرین اطلاعات بورس، از طریق تلفن های ثابت و همراه، توسط شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس راه اندازی شده  است.
نسخه اولیه این سامانه، در سال ۱۳۸۸ پیاده سازی شد.پس از حدود یک سال فعالیت و براساس بررسی های صورت گرفته ، نسخه جدید سامانه تلفن گویا با قابلیت های گسترده تر و حجم اطلاعات بسیار بیشتر، همزمان با پنجمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه و خصوصی سازی، در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ راه اندازی شد.

نسخه جدید این سامانه که مطابق با سیستم تلفنی voip بوده و از طریق اتصال مستقیم به وب سرویسهای معاملاتی و اعلام اطلاعات به صورت صوتی کار می کند در سال ۱۳۹۵ راه اندازی شد. از طریق این سامانه به راحت ترین شکل می توان فقط با یک تماس با شماره تلفن ۶۳۷۵ و فشردن کلید ۲ در تمام ساعات شبانه روز، از آخرین اطلاعات بورس شامل قسمت سهام شرکت ها و میزان نوسانات آن ها، وضعیت درخواست های خرید و فروش سهام مورد نظر، آخرین وضعیت شاخص ها، برترین های بازار، خالص ارزش دارایی صندوق های سرمایه گذاری، حجم معاملات بازار و سایر اطلاعات مورد نیاز، آگاه شد.

قابلیت‌های تلفن گویای بورس

اطلاعات ایستا

اطلاعات تماس شامل نشانی پستی، تلفن و فاکس چهار گروه زیر:

- شرکت‌های پذیرفته شده
- کارگزاران
- حسابرسان معتمد
- صندوق‌های سرمایه‌گذاری

اطلاعات پویا

آخرین اطلاعات معاملات بورس اوراق بهادار:

۱-آخرین وضعیت بازار

- برترین‌های بازار
- مقادیر شاخص‌ها
- آخرین حجم معاملات بازار

۲-آخرین وضعیت سهام شرکت مورد نظر

- آخرین قیمت سهام شرکت مورد نظر
- بهترین سفارش‌های خرید و فروش سهام مورد نظر

۳-ارزش خالص هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری